חפש

גן ילדים - מעל 5 ילדים, משפחתון - עד 5 ילדים
ליד

לדוגמא: מעפילי אגוז 6 רחובותחיפוש מתקדם
רז השיווק מפה לאוזן - "אשת חיל"
 
הקדמה 
 
כידוע לכולכם, ישנם המון שיטות שיווק ופרסום לגנים פרטיים גדולים כקטנים, באמצעות:
 
כרטיסי ביקור, פליירים, פרסום מודעה בעיתון (הארצי, המקומי, או ממוקד כדוגמת מאגזין נישה), שילוט חוצות, הפנינג, יחסי ציבור, טלמרקטינג, דיוור ישיר ובמדיית האינטרנטית ככלל והקמת אתר אינטרט אישי לגן בפרט (עליו נרחיב במאמר נפרד).
 
לכל אחת ואחת מהאפשרויות שהזכרנו לעיל ישנה תרומה לשיווק ופרסום הגן במידה כזו או אחרת (עליהם נרחיב במאמר נפרד) ועולה הרבה כסף (תלוי ברמת ההשקעה ואיכות אנשי המקצוע בכל דבר)
 
אבל החלום של כל גן בסופו של דבר הוא להגיע למצב כזה שעונת ההרשמה תיסגר אצלו עוד לפני שהתחילה. כך שהוא בכלל לא יצטרך להשקיע כלל בפרסום הגן - כל שנה בעונה ההרשמה בפרסום מודעה בעיתון, בחלוקת פליירים וכו'.
 
 
והשאלות המרכזיות הם:
 
1. איך עושים את זה ?
2. לאיזה גן זה מתאים ? לגן חדש ? או לגן ותיק ?
3. אולי זה סתם מזל ? היא פשוט שיחקה אותה !!!
4. ועוד
 
התשובה לכך היא פשוטה - שיווק מפה לאוזן (פל"א)
 
 
ועכשיו לתכלס
 
החכם שבאדם בכל הזמנים עד עצם היום, שלמה המלך אשר נודע בחכמתו וביכולת השיפוט המדהימה שלו בכל העולם (משפט שלמה - התינוקות), מגלה לנו בפשטות איך מצליחים להגשים את החלום הזה - שיווק מפה לאוזן בצורה פשוטה וברורה.
 
הוא מחפש וחוקר לדעת מה היא ? או מי היא אותה אישה אשר ניתן להגדיר אותה כ"אשת חיל" ? על פי מספר קריטריונים ברורים ובסופו של דבר, מגיע למסקנה,מגלה ומעיד על אימו  שהיא "אשת חיל" שקשה למצוא למרות שרבות בנות עשו חיל, אבל היא (אימו עולה על כולנה).
 
לכן ראיתי לנכון להסביר את כל תורת השיווק מ"פה לאוזן" מהחכם שבאדם שלמה המלך.
 
ראוי לציין, שבשביל ההסבר אותה אישה (אימו של שלמה) שהוא מציג תהיה הגננת / בעלת הגן הפרטי.
 
דבר ראשון - זה לא קל - אבל אפשרי !!!
 
(י) אֵ שֶׁת חַיִל מִי יִמְצָא וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָה
 
למצוא גן טוב בעל שם ומונטין טובים שכולם מכירים אותו לטובה - קשה למצוא (זה לא אומר שאין אבל קשה למצוא.
תיכנסו לפורום ההורים באתר "הגננת" ותיווכחו כמה הורים לילדים בגילאים המתאימים מחפשים המלצות על גני ילדים בכלל ועל גני ילדים שהם שמעו עליהם בפרט, בכדי להיות בטוחים שאת הדבר היקר להם מכל הם מפקידים בידיים שלכם.
 
ועל גן טוב עם שם טוב וגננת טובה ההורים מוכנים לשלם אפילו קצת יותר מן הממוצע שלוקחים גנים אחרים בסביבת אותו אזור מגורים. כי יש הרבה גנים טובים אבל הגדולה שלך להיות הטובה ביותר. רַ בּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה
 
דבר שני - אמון ותמיכה
 
(יא) בָּ טַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר
 
אם את פותחת גן ילדים חשוב שתהיה לך תמיכה ועזרה של בן זוגך באופן מלא. להקים עסק ככלל וגן ילדים פרטי בפרט, זה קשה. חייבים את אמונו של הבעל בך ובגן שלך (חלק ממקור הפרנסה של הבית אם לא העיקרי).
 
לחילופין אם את פותחת גן בשותפות עם חברה מספסל הלימודים וכו' - גם כאן חשוב מאוד שתהיה מערכת יחסים של: אמון הדדי, תמיכה וחלוקת תפקידים הוגנת. כי ברגעי משבר הכסף מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים כמו שאמרו חז"ל.
 
פתאום מתפרקת לה השותפות וכל אחת הופכת להיות המתחרה של השניה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע כל אחת משווקת את חברתה בצורה שלילית.
 
דבר שלישי - תכונות אופי של הגננת, כגננת, כבעלת גן, 
                    כמעסיק, כנותנת שרות להורים ועוד.
 
(יב) גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא רָע כֹּל יְמֵי חַיֶּיה
 
עושה את הדברים לא רק על פי מה שכתוב בספרים אלא קצת מעבר לכך באופן מתמיד החל משלב הרעיון להקמת "גן הילדים" ועד שתחליט שהגיע הזמן לפרוש בצורה הטובה ועל הצד הטוב ביותר
 
 
(יג) דָּרְשָׁה צֶמֶר וּפִשְׁתִּים וַתַּעַשׂ בְּחֵפֶץ כַּפֶּיהָ
 
לא מפחדת מעבודה קשה, החל מהקמת הגן וניהולו בשוטף (אשת עסקים וגם אימא לילדים) היא לא רואה את הקמת גן הילדים כעסק ליצירת מזומנים אלא כדבר ערכי וחינוכי שניתן להתפרנס ממנו בכבוד ולכן היא עושה זאת בחפץ לב ובחשק. הָיְתָה כָּאֳנִיּוֹת סוֹחֵר מִמֶּרְחָק תָּבִיא לַחְמָה
 
יתרה מזו, היא לא דואגת רק לעצמה אלא גם לסובב אותה
 
(טו) וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיה
 
חשוב לבנות כבר מההתחלה צוות טוב, מקצועי ומגובש ולדאוג לרווחתו ולמה שמגיע לו מבחינת משכורת, תנאים, יחס וכבוד.
 
חשוב שכל עובד בגן יידע את תפקידו, סמכותו ותחום אחריותו.
 
 
דבר שלישי - לקיחת יוזמה, תעוזה
 
(טז) זָמְמָה שָׂדֶה וַתִּקָּחֵהוּ
 
גננת מצליחה תהיה זאת שיוזמת דברים, כגון: שיפור מתמיד של הקיים, חידוש ויצירתיות בכל מה שנעשה בגן.
 
לנסות וליזום דברים חדשים, שלא רואים בכל גן. הכי חשוב שהיוזמות והרעיונות יהיו מִפְּרִי כַפֶּיהָ נָטְעָה כָּרֶם  
 
גם ברגעי משבר (מספר מוצמם של ילדים בתחילת הדרך לא כפי שחשבה) אסור להישבר   ל א תִירָא לְבֵיתָהּ מִשָּׁלֶג .
 
את חייבת להבין, שכל ההתחלות קשות, וגם אם הגן קיים כבר כשנה ופתאום צצו מתחרים אסור לך להישבר ולחשוש, כי כמו שאת יודעת מה את שווה, כולם יידעו זאת   כִּי כָל בֵּיתָהּ לָבֻשׁ שָׁנִים.   גן עם שם טוב טוב לא בונים בשנה אחת ובסופו של תהליך  ע וֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן 
 
 דבר רביעי - כוח ההתמדה
 
כל עסק שנמצא בתחילת דרכו, זקוק להרבה כוחות נפש, התמדה ואמונה בצדקת הדרך.
 
עד שמוצאים מבנה לגן, ועד שמוצאים ומגבשים צוות מתאים, ועד שמוצאים מקום או נותן שרות שמנו ניתן לקנות ציד ומתקני חצר, ועד שהופכים את המבנה לתקני ובטיחותי אשר מותאם לגן ילדים, עד שמקבלים את האישורים מהעירייה, ומפיקוח של משרד החינוך, עד שרואים את הילד הראשון שנרשם לגן, עד שמגיעים ליום הראשון לפתיחת שנת הלימודים וכו צריך המון סבלנות וכח התמדה בבחינת... חָ גְרָה בְעוֹז מָתְנֶיהָ וַתְּאַמֵּץ זְרוֹעֹתֶיהָ  טָעֲמָה כִּי טוֹב סַחְרָהּ לֹא יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ.  יָ דֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר וְכַפֶּיהָ תָּמְכוּ פָלֶךְ צ וֹפִיָּה הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ וְלֶחֶם עַצְלוּת לֹא תֹאכֵל
 
כלים להגברת ה"שיווק מפה לאוזן" בגני הילדים הפרטים:
 
1. בניית אתר אינטרנט אישי לגן
 
 
3. מוצרי מתנות ופרסום לילדי הגן
 
מאמרים נוספים על חשיבותו של "השיווק מפה לאוזן":
 
 
 
דבר חמישי - תדמית אישית  כמודל לחיקוי וכמחנכת
 
כבעלת גן ככלל, וכגננת בפרט את חייבת להבין שאת בעצם המודל לחיקוי של: צוות העובדים, ההורים - כמחנכים צעירים ואחרונים חביבים הילדים.
 
הם כל הזמן רואים אותך, ההורים:
 
 איך שאת מתנהגת עם אנשי הצוות שלך ?
 איך שאת מקבלת בברכה את ילדי הגן בבוקר ?
 איך שאת ואנשי הצוות שלך נפרדים מהם אחה"צ ?
 האם בחמימות או בקרירות ?
 איך את מתלבשת ?
 איך את מדברת (טון הדיבור) ?
 יכולת ההקשבה שלך לבעיותהם בגן ובכלל ?   
 
לכן חשוב שתדעי איך להתנהג וכיצד להתלבש בהתאם (לא בבחינת התאמת החולצה למיכנס שֶׁ קֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי )
 
אלא להתאים את הכל לדמות חינוכית אשר מחכנת את ילדי הגן הרכים בשנים, בבחינת   מַ רְבַדִּים עָשְׂתָה לָּהּ שֵׁשׁ וְאַרְגָּמָן לְבוּשָׁה.
 
 
דבר שישי - עזרה לזולת / לאחר 
 
כַּ פָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן.  סָ דִין עָשְׂתָה וַתִּמְכֹּר וַחֲגוֹר נָתְנָה לַכְּנַעֲנִי
 
בגן הילדים שלך ניתן לשלב פעילויות ערכיות המחנכות לערכים של עזרה לזולת. ברוך השם לך יש גן פעיל שמתפקד כמו שצריך אבל טוב יהיה אם תזכרי שיש ביכולתך לעזור ולתרום לסובב אותך כחלק בלתי נפרד נמפעילות הגן.
 
לדוג' בפורים ניתן לאמץ מוסד וארגון כלשהוא הקרוב לגן ולללמד בגילאים המתאימים על חשיבות משלוח המנות לאנשים  ולשמח אותם.
 
בשפה המקצועית - קוראים לזה יחסי ציבור . הרבה חברות שמעצם עיסוקם פוגעים באיכות הסביבה, אבל באותה נשימה הם אותם הארגונים התומכים בארגונים למען איכות הסביבה.
 
דוג' נוספת - בכל מסיבה שאת עושה (ימי הולדת, ערב הורים וכו') תמיד בסוף המסיבה נשארים מתנות ממתקים ושתיה וכו'.
 
במקום לזרוק זאת לפח ניתן לחשוב על האחר ולשמח אותו.
 
 
דבר שביעי - יחסי אנוש (החיים והמוות בידי הלשון)
 
  פִּ יהָ פָּתְחָה בְחָכְמָה וְתוֹרַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָה
 
הדבר החשוב ביותר הוא - יחסי אנוש. לדעת איך לדבר ? מה להגיד ? מה לא להגיד ? מתי לשתוק ? מתי לכעוס ? מתי להעיר ? ומתי להעיר ?
 
ובאיזה דרך ???   ובאיזה דרך ????
 
זה הדבר הכי קשה לביצוע ? בשניה אחת, מילה אחת לא במקום וזהו העסק נגמר. ההורה כועס, העובדת עם פנים חמוצות וכו'.
 
הדרכים להתמודד עם זה, הם:
 
 לא לדון אדם בשעת כעסו, וגם בשעת כעסך
 לדון את האדם לכף זכות, ל
 כבד את האדם מצד אחד אבל מן הצד השני לחשוד - לא
     להיות תמימה.
 לא לדון את האדם שמולך עד שתגיעי להבנה מלאה מה
    עבר עליו ומדוע הוא מתנהג כך.
 
בכדי שמטוס בעל משקל של אלפי טונות יתרומם באוויר, לא נלחמנו ברוח - אלא להיפך ניצלנו את התנגדותה.
 
ואז מגיע אוטמאטית החלום המיוחל...
 
נ וֹדָע בַּשְּׁעָרִים בַּעְלָהּ בְּשִׁבְתּוֹ עִם זִקְנֵי אָרֶץ. קָ מוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ בַּעְלָהּ וַיְהַלְלָהּ.
 
מעשיה ותכונותיה של הגן והגננת מתפרסמות כבר מחוץ לכותלי הבית - בשערי העיר, מתוך הגן החוצה.  
 
כולם מדברים על הגן הזה על הגננת הזו. אל תשכחי שהילדים הקטנים בגן שלך הם יהיו הילדים שיגיעו וילמדו בבית הספר הקרוב.
 
המורה בכיתה א' תשאל את ההורים או לחילופין את הילדים, מי הגננת ? באיזה גן הם היו ? והיא ורק היא תדע להעריך באמת מה הייתה רמת ההשקעה החינוכית שלך בגן בילדים הללו:
 
 הן מבחינה התנהגותית - הקניית הרגלי למידה, קשב וכו'
 
 הן מבחינה פדגוגית
 
 הן מבחינה השגית - מוכנות לכיתה א', חשבון, מוטריקה
                                   יכולת ריכוז ועוד
 
וברגע שהיא תגלה שכל הילדים שבגן X עם הגננת Y  הם טובים ומחונכים. היא לבד תהפוך לאשת השיווק והמכירות שלך לגן.
 
היא תעביר את זה לשאר המורים וצוות ההוראה בבית הספר, למפקחת, להורים ואימהות אחרות שבוא לרשום את ילדם לכיתה א' (והאימא בהריון) ותגיד לה תשמעי הגן X עם הגננת  Y  הוא מצוין אני רואה כל את הילדים שיש לי ומהגן הזה הם משהו.... וכן על זה הדרך.
 
אין ספק שגם ההורים (הלחוצים בהתחלה) יהפכו לאנשי השיווק והמכירות שלך ויספרו וימליצו על הגן שלך לחברים והמכרים שלהם (לסבא ולסבתא וכו').
 
הם כבר יעדכנו אותך על התינוק שבדרך, שתשמרי להם מקום וכו'.
 
וזהו הלכה למעשה כל תורת השיווק "מפה לאוזן"
 
תְּ נוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ וִיהַלְלוּהָ בַשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ
 
את הפרות של השקעתך הרבה בגן, ההתמדה, הנחישות, האישיות, היוזמה, גמילות החסדים, יחסי האנוש, התמיכה של בן הזוג (או לחילופין השותפה) יגרמו לכך שבעזרת השם תקצרי את הפרות ותתגאי בכך וכל מי שבסביבתך.
 
גם אם יש הרבה גנים וגננות
אנו מאחלים לך
שאת תהי זו שעולה על כולנה
 
כלים להגברת ה"שיווק מפה לאוזן" בגני הילדים הפרטים:
 
1. בניית אתר אינטרנט אישי לגן
 
 
3. מוצרי מתנות ופרסום לילדי הגן
 


גני ילדים | גני ילדים לפי ערים | גני ילדים לפי שכונות | ספקים | הצהרת נגישות | הגננת – פורטל גני ילדים בישראל | Created by: Pixiesoft & Raz Marketing