הקורס "פדגוגיה לגיל הרך" - חיפה (26-001)
פדגוגיה הלכה למעשה בגן הילדים.
 
קורס זה, מהווה את חוד החנית וספינת הדגל של מרכז ההדרכה, הייעוץ וההעשרה לגיל הרך של " הגננת סקול ".
 
 
קורס פדגוגיה לגיל הרך פונה לגננות, למנהלי גנים ומובילי גנים. מטרתו להעניק תובנות מסודרות של תהליכים פדגוגיים, נהלים וכלים ישומיים שיש להקים ולנהל בגן הילדים.
 
"בגננת סקול" מאמינים כי, מסגרת חינוכית מיטיבה הינה מסגרת בה מתקיימים שני תנאים מרכזיים. יש בה סדר ומענה. הסדר כולל את האופנים המורכבים שבהם מתנהלת המערכת החינוכית כמסגרת בהתאם לתפיסות, לרציונאל ולחזון המנחים את דרכה. כאשר אנחנו מדברים על "סדר" אנחנו מדברים על שגרת יום בגן, נהלים, דרכי קבלת החלטות, חלוקת תפקידים , ניהול זמן אפקטיבי ועוד.
 
הבנה וידע בתחום הפדגוגיה לגיל הרך יאפשרו למחנכת לתכנן, לנהל ולארגן את הגן הפרטי או המשפחתון בדרך שתתרום לעיצוב סביבה חינוכית,לימודית, תומכת ומדגישה את צרכיו ההתפתחותיים של הילד. קורס הפדגוגיה לגננות הפרטיות נועד לחדד את ההיכרות של הגננת או המטפלת בגן הפרטי עם הנושאים הבאים:
 
- חשיבות החינוך בגיל הרך ופיתוח דרכי הלמידה ומתן דגש לשילוב בין התיאוריות
השונות לפרקטיקה.
 
- הילד ,צרכיו ומאפייניו ההתפתחותיים מול היכולת לפתח אצל הגננת את הכלים
להיענות לצרכים אלה.
 
- להכיר את הסביבה החינוכית בגן, את מבניה, ארגונה והשפעתה על הילד וכנגזרת
בניית סדר היום.
 
- להכיר את דרכי הלמידה של הילד בגיל הרך וכנגזרת בניית תוכנית לימודים שבועית,
חודשית ושנתית.
 
- פיתוח מיומנויות לעבודה מול הורים.
 
- פיתוח היכולת לנהל ולהנהיג צוות.
  
לפניכם תמצית המפגשים:
 
מפגש 1 - בניית חזון חינוכי
מפגש זה יעסוק בסקירת הגישות והשיטות השונות בחינוך. מהו חזון חינוכי, מהו "אני מאמין" חינוכי, תהליך בנייתו וגיבושו.
 
מפגש 2 - ארגון סביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, עקרונות ומטרות בעיצוב של סביבה חינוכית, דרכי עיצוב סביבה חינוכית קבועה מול משתנה - הבדלים והשפעות.
 
מפגש 3 - בניית תכנית עבודה
מהי תכנית עבודה, מהי תכנית לימודית, כיצד מארגנים תכנית עבודה שבועית, חודשית, שנתית, מהי תכנית לימודית אינטגרטיבית וכיצד מיישמים אותה ביום יום.
 
מפגש 4 - הפעילות בגן הילדים
סוגי הפעילויות השונים, ארבעת מרכיבי הפעילות, חשיבות המשחק בגיל הרך בגן ובחצר, ארגון ותכנון הפעילויות במסגרת התוכנית השנתית.
 
מפגש 5 - סדר יום
מהו סדר יום קבוע, משתנה, נוקשה, זורם, גמיש, פתוח - ההבדלים, החוזקות, החולשות והמטרות של כל אחד מהם, פעילותם של ילדים בתוך סדר היום, בניית סדר יום.
 
מפגש 6 - התנסות בחומרים
מוטוריקה עדינה - חשיבותה ותרומתה מהיבטים שונים, יצירה מול תוצר. מפגש זה כולל היכרות והתנסות במגוון חומרי יצירה.
 
מפגש 7 - בניית נושא 
בניית נושא מהפרט אל הכלל ומהכלל אל הפרט. מתן דגש לארבעת תחומי ההתפתחות.
 
מפגש 8 - התבוננות מכוונת בילדים
מהי תצפית, מטרותיה של תצפית, הרווחים והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת, דרכי ביצוע נכונות של תצפית, תכנית עבודה אישית לילד כנגזרת של תצפית.
 
מפגש 9 - תקשורת
תקשורת בתוך הצוות, בין הצוות לילדים, בין הצוות להורים, ניהול שיחת צוות, אסיפת הורים, שיחות הורים אישיות, מעורבות הורים מול התערבות הורים, אתיקה בצוות ומול ההורים.
 
מפגש 10 - איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים
איתור הילדים, הפנייה להמשך בירור, השגת שיתוף פעולה עם ההורים. (תיתכן הרצאת אורח)
 
מפגש 11 - מוסיקה ותנועה בגיל הרך
חשיבותם לילדים, שימוש במוסיקה ותנועה בתוך היום יום, כלים לעבודה, רעיונות יישומיים, צורך השימוש בחוג חיצוני (תיתכן הרצאת אורח).
 
מפגש 12 - חינוך בתוך גבולות
חשיבות גבולות ומשמעת להתפתחות הילדים, הקניית הרגלים, שימוש בחיזוקים, התמודדות מול קשיי התנהגות בגיל הרך. 
 
על המרצה  
אלוית חיים, גננת ויועצת חינוכית.
בעלת תואר ראשון בחינוך והוראה (B.E.D) ותואר שני בייעוץ חינוכי (M.A).
בתפקידה מלווה גנים וצוותים חינוכיים בתהליכים המתרחשים בגן הילדים.

סגל המרצים, בקורס זה, הם:
אלוית חיים
מבנה הקורס:
הקורס יכיל 12 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות בכל מפגש. סה"כ 48 שעות פדגוגיות.
הקורס יתקיים ב - 21/10/10 פעם בשבוע ביום ה'. סה"כ 3 חודשים
מקום:
הקורס יתקיים בחיפה, בית אבא חושי 
ברח' "אבא הילל סילבר" 71 
ישנה חניה חינם בשפע
 
בסיום הקורס ועמידה במטלות הקורס, תינתן תעודה של "הגננת סקול" -  בוגר/ת הקורס "פדגוגיה לגיל הרך"
שמי קרן איוס, דוקטורנטית בחינוך לגיל הרך, בעלת "גן הפרפר" בקרית מנחם בירושלים, אימא ל 4 ילדים, ומשמשת כיום כיו"ר ח.י.ב.ה - איגוד גני הילדים הפרטיים בישראל.

דף הבית | הגננת סקול - הרציונאל | 10 סיבות - למה הגננת סקול | סגל המרצים צוות  ההדרכה | שיווק הגן בעידן האינטרנט | סל השירותים | ליווי אישי ושיווקי | חוויה מוסיקלית | מן התקשורת | השכרת כיתת לימוד | ליווי אישי | דף תודה | t | הקמה, ניהול ושיווק גן ילדים - באזור תל אביב | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים 11 | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים | קורס הכרת המחשב והאינטרנט | פדגוגיה לגיל הרך באזור תל-אביב | פדגוגיה לגיל הרך 3 | קורס העשרה מוסיקלית לגיל הרך | עקרונות הלמידה ותוכנית הלימודים | השפות השונות בגן הילדים | הכשרת גננות מובילות | מניהול למנהיגות-קורס להעצמת הגננת | קורס אימון להעצמה אישית - באזור תל אביב | קורס קואצינג - מפגשי היוועצות לגננות | קורסי קוצינג | הנחיית קבוצות | פיתוח מיומנויות הניהול | אומנות הפרזנטציה | פיתוח אישי וצמיחה מקצועית | תנועה לגיל הרך | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור חיפה | נפגשים עם קטנטנים - ליאורה שלזינגר | הערכות לקראת שנת הלימודים הבאה והחוק החדש | ייעוץ וליווי אישי | ייעוץ פדגוגי | ייעוץ משפטי | ייעוץ פיננסי | ייעוץ שיווקי עיסקי | הרצאות אורח לגן | אבחון ופענוח ציורי ילדים | מדריכים לתנועה לגיל הרך | ליווי התפתחותי לתינוקות עד גיל שנתיים | מדריכי ריקודים לגיל הרך | מנושא למעשה - איכות הסביבה | מנושא למעשה - הגישה המתכללת | בניית תוכנית עבודה בגן הילדים | ניצני אוריינות והתפתחות שפתית בגיל הרך | הורים וילדים | הורים וילדים מתקשרים בתנועה | מדריכי תנועה להורים ופעוטות | מפעילי נופש פעיל | פסיכולוגיה של הילד המשחק | תנועה לגיל הרך | היבטים עסקיים בהקמת עסק | יישומי המחשב בגן הילדים | המחשב ככלי ניהולי בגן הילדים | המחשב ככלי שיווקי בגן הילדים | עקרונות הלמידה בגיל הרך | התפתחות שפה | סדנאות | מפגשי העשרה - ד"ר צבי ברק | פורום אקדמי | מרכז המידע | מאמרים בתחום השיווק | מודל חמשת החושים - רביב זייפלד | שיווק מפה לאוזן | מאמרים: כללי | מפילים עליהם תיק | יעוץ או היוועצות | זה לא נעים לי | מאמרים בתחום תרבות וחיברות | הישרדות | טיסות ותינוקות | מאמרים ומחקרים אקדמאיים | מאמרים בתחום הפדגוגי | אביה עוזני | עיצוב סביבה חינוכית בגן הילדים | סדר ומענה במערכות חינוכיות | פעילויות קייטניות לקיץ | משחקים ולומדים בגן הילדים | כיצד לבחור גן ילדים | דרך המלך בתקשורת תומכת | על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים | כיצד להכין את ילדך למעבר לגן החדש | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | אסיפת הורים הראשונה בגן! למה לצפות- | מאמרים בתחום תנועה לגיל הרך | חשיבות פעילות הורים וילדים בתנועה | שילוב ריקודי הילדים במסגרת שיעורי התנועה | בשבח התנועה | גרייה והעשרה של המערכת הווסטיבולרית בגיל הרך | מאמרים בתחום פסיכולוגיה התפתחותית | בייבי שיאצו | בנות מנוגה, בנים ממאדים | אימא מה תתני לי היום | כתיבה בקלי קלות | התנגדויות | גן פועל, שמח ולומד | הידרותרפיה: כשהמים מרפאים את הכאב | משחקי אגוזים | משחק ביתי | נעים בחצר הגן - חלק א | נעים בחצר הגן - חלק ב | האם השתגעתי | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | הכל אודות תיבות פעילות | אוויר ואווירה בגן הילדים | פרידה, קליטה והסתגלות לגן בגיל הפעוט | פרידה והסתגלות | בין חינוך לאילוף | מאמרים בתחום התזונה לגיל הרך | פחמימות הדלק של הגוף | 5 כללים לתזונה נכונה והרגלי אכילה טובים | תזונה נכונה לך ולכל המשפחה | מזונות פלא | תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים לכל המשפחה | צרכנות נכונה | צבעי מאכל- צבעי מחדל | תזונת ילדים- דפוסים והרגלים | טיפים- עודף משקל מתבגרים וילדים | יום הולדת חגיגה נחמדת | ספרות מקצועית | שאלות נפוצות | מן התקשורת | אתרים מומלצים | ספרים מומלצים | האקדמיה לגיל הרך | תוספות | תוספות 1 | מועדון לקוחות | חדשות | הנחיות לנרשמים | טפסים להורדה | מבחן לדוגמא | המלצות על הרצאות | המלצות על קורסים | בחירת מתנה לחג החנוכה | הכנה לראיון עבודה | ניוזלטר |           | צור קשר |