הרקע לתכנית
התכנית נועדה לאפשר לגננות בכירות ומוסמכות להוראה לרכוש תואר אקדמי ראשון בחינוך, תוך שימת דגש בלימודי הילד והתפתחותו.
עיקרי התכנית
בתכנית נכללים קורסים שעניינם הבנת הילד בארבעה תחומים מרכזיים:
• התפתחות הילד בתחום הקוגניטיבי, הפסיכומוטורי והשפתי.
• התפתחות הילד בתחום הרגשי/חברתי תוך התייחסות לשילוב בעלי חיים כאמצעי לתמיכה בבעיות רגשיות.
• מקומו של הילד בחברה ובתרבות תוך התייחסות למשפחה, מודעות לזכויותיהם של ילדים, והתייחסות לילדים בסיכון ובמצבי לחץ וחרדה הרווחים בחברה בה אנו חיים.
• האמנויות כאמצעי וכמטרה בחינוך ילדים: הילד נפגש עם חומרים ומתנסה ביצירה כבר בשנתו הראשונה, הוא שומע מוזיקה, וכן, נפגש ביצירות ספרותיות. בתוכנית ישמשו האמנויות כאמצעי טיפולי.
מטרות התכנית
1. הרחבת הידע בתחום התפתחות הילד.
2. חשיפת הגננות למושגים מרכזיים בתחום התפתחות הילד, במטרה לאפשר תמיכה, הרחבה ו/או שינוי עמדות ואמונות בתחום זה.
3. הכרת דרכי טיפול בילדים עם צרכים ייחודיים.
4. חשיפת הגננת לממצאי מחקרים עדכניים בנושאים: קשיים משפחתיים, תרבותיים וחברתיים הרווחים בימינו והמהווים חלק מהחברה בה אנו חיים.
5. הרחבת תפישת התרבות ותפקידה בחינוך הילד הצעיר באמצעות חשיפה לאמנויות הרלוונטיות בגיל הרך ולתרומתן לילד .
היקף הלימודים
היקף הלימודים ייקבע לכל מועמד בהתאם לתעודת ההוראה בה הוא מחזיק.
התכנית המוצעת במסמך זה מהווה את ליבת תכנית הלימודים לקבלת תואר.
דגם אישי ייבנה לכל מועמד, ובו יפורטו מספרי השעות ותכני הלימוד.
תנאי הקבלה
גננות מוסמכות וגננות בכירות ללא B.Ed.
רשימת הקורסים:
התפתחות הילד
תיאוריות בהתפתחות הילד ולקויות בהתפתחות
התפתחות חברתית ורגשית ובעיות חברתיות ורגשיות
תרומת הטיפול בבעלי חיים להתפתחותו הרגשית של הילד
התפתחות שפה דבורה וכתובה
התפתחות מושגים מתמטיים ומדעיים
התפתחות פסיכו-מוטורית וקשיים פסיכו-מוטוריים
התפתחות פסיכו-גרפית של הילד
ניתוח אירועים מהגן
לימודי חברה, תרבות וסביבה
הילד ומשפחתו
ילדים עם צרכים מיוחדים בגן הרגיל
ילדים בסיכון ובמצבי לחץ וחרדה
ילדים בעולם טכנולוגי הלכה למעשה
אמנויות
התפתחות מוזיקלית של ילדים
האמנויות השונות כאמצעי טיפולי
אמנות ילדית
הכרת מאפייני ספרות הילדים
הכרת יצירות ויוצרים לילדים
תרומת הספרות להתפתחותו הרגשית של הילד - ספרותרפיה / בבליותרפיה
|