אבחונים והוראה מתקנת - מיכל נרי'ה
 
הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה - מיכל נרי'ה
 
מהי הוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה ?

ישנם מצבים בהם התלמיד אינו מצליח לרכוש את הקריאה לפי שיטת הקריאה הנלמדת בבית סיפרו,עקב קושי מסוים. ההוראה המתקנת ,באה לסייע לתלמיד לרכוש את הקריאה והכתיבה בהתאם ליכולתו ,ולעזור לו להשתלב בתוכנית הלימודים. ישנם מקרים ,שבהם התלמיד מתקשה להבין את שיטת הקריאה הנלמדת בביה"ס.במצב כזה, צריך לשנות לתלמיד את שיטת הקריאה,לשיטה שהתלמיד יוכל לרכוש את הקריאה ע"י שימוש בערוצים החזקים שלו.
 
כדי שהתלמיד ,אכן יצליח לקרוא שוטף ורהוט, המורה להוראה מתקנת צריכה להכין לו תוכנית אישית,ביחד עם מחנכת הכיתה.חייב שיהיה הלימה בין שתיהן.תלמיד אשר עבר אבחון דידקטי,ניתן יהיה להשתמש בממצאי האבחון ,כדי לבנות לו תוכנית אישית .
 
התוכנית חייבת להתאים לצרכיו האישיים של התלמיד הן בפן הלימודי והן בפן הרגשי,כדי שההצלחה תהיה מרבית.המורה להוראה מתקנת צריכה לדעת להכיל את התלמיד, להיות קשובה לצרכיו,סובלנית,תומכת,ובעלת ידע נרחב. המורה חייבת לרכוש את אמונו של התלמיד על מנת שיהיה שיתוף פעולה מלא מהתלמיד והביטחון שלו יעלה.
 
כמו כן פיתחתי שיטה של הקניית קריאה,אשר הוכיחה את עצמה בביה"ס שבו אני עובדת. ולגבי הכתיבה חשוב לעבוד עם התלמיד על אחיזה נכונה של העיפרון ,עיצוב הכתב ,וצמצום שגיאות כתב.
 
 
שלכם באהבה - מיכל נרי'ה
 
 
הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה
 

דף הבית | אודותינו | הוראה מתקנת בקריאה וכתיבה | הוראה מתקנת בחשבון | הקניית אסטרטגיות למידה | אבחון דידקטי | הכנה לכיתה א | שאלות נפוצות | מתי צריך לפנות לייעוץ | מה זה אבחון דידקטי | חדשות | צור קשר |