חפש

גן ילדים - מעל 5 ילדים, משפחתון - עד 5 ילדים
ליד

לדוגמא: מעפילי אגוז 6 רחובותחיפוש מתקדם
הדברים בהרחבה
 
הנושא: כיצד בוחרים גן ילדים ?           מאת: סיגל (גננת מוסמכת - פעילה ב"פורום - להורים" שבאתר)    
 
איך בוחרים גן טוב ? שאלת השאלות
 
שלום רינת שמי סיגל  גננת ובעלת גנים פרטיים  ברצוני לתת לך כמה טיפים לבחירת הגן עבור ביתך, קודם יש להבין שמה שמתאים לאמא אחת לא תמיד מתאים לך , ישנם הורים שמליצים על גן אך להורה אחר כל זאת אינו מתאים, אז בואי נעשה סדר בבלגן

1 . הכיני רשימה מה חשוב לך כאמא (לדוגמא יש הורים שיפילו גן על אוכל ויש הורים שיעדיפו חוגים על אוכל)

2. לאחר שהכנת רשימה מה הדברים החשובים לכם כהורים קדימה נעלו נעליים נוחות וקדימה צעד...

3 . לפני כניסתך לגן בררי אם צריך לתאם פגישה בכדי להגיע - גם כאן יהיו הורים שיעקמו פרצוף אם יזמינו אותם בשעה מסוימת , אך לפי ראות עניי דבר 1 חשוב הוא : באם תגיעי והגננת תקבל אותך האם זה לא יבוא על חשבון הילדים הנמצאים כרגע בגן ויפריע לדר יומם הקבוע , הרי לא היית רוצה שהגננת של ביתך תבלה רוב היום עם הורים להרשמה מאשר לתת לביתך את כל תשומת הלב.

4. בכניסה לגן – הביטי סביב האם הגן נעים ויזואלית ,האם הכניסה בטיחותית נוחה , חנייה ועוד.. מבט בחצר על המשחקים , שבורים בלויים , מעט משאיות למס' ילדים וכו'

5. הגן- מבנה הגן לעומת גודל הילדים , גם כאן משחקים, תיבות פעילות, פינות משחק מושקעות , נעימות לעיין  , בהישג ידן של הילדים. שטיחים , צבעי הקירות...

6. הצוות – מיהו מה הרקע , מס' מטפלות ביחס לילדים , בדקי האם כשמטפלים בך לא מזניחים את הילדים (לדוגמא ילד עם נזלת ניגש לגננת שתקנח את אפו מה תגובתה ...

7. התבונני בילדים – האם הם צוחקים מחייכים , נראים נקיים בטוחים שפת הילדים והצוות מהם הנושאים הפדגוגים איך באים לידי ביטוי ועוד

8 . ועכשיו שלב השאלות : מה אוכלים איזה חוגים, ביטוח , סדר יום , אני מאמין של הגננת ...

9 . אין צורך לבקש מהגננת טלפונים של הורים ממליצים השיטה הטובה ביותר היא פשוט לעמוד מחוץ לגן ולשאול את ההורים לפי בחירתך (סביר להניח שהורים שנמצאים בגן הם הורים מרוצים אך תמיד טוב לקבל חוות דעת נוספת על הצוות) 

10 . לאחר שמצאת מס' גנים שמוצאים חן בעינך שבי עם רשימה ובחרי את הגן שאת מתחברת הכי הרבה אליו ואל אנשי הצוות שלו , גם אם בכניסה היה פחות מושקע, עדיף כניסה פחות מרשימה אבל עם חיוך גדול בכניסה .
אני מאחלת המון הצלחה לך ולביתך  זכרי ברגע שליבך והאינטואיציה שלך החליטו על גן קחי את ביתן לשם בביטחון ובלב שלם
אם ברצונך פרטים נוספים אשמח לעמוד לרשותך סיגל
                                                
חזרה לתחילת המאמר                            חזרה לתקצרי המאמרים
עוד מאמר, מומלץ בחום - בעיקר להורים וגם לגננות
 
כיצד לבחור מסגרת  חינוכית  - טיפולית איכותית לגיל הרך ?
 
  לקריאת המאמר - לחץ כאן
 
 
 
 
הנושא: גמילה מחיתולים.        מאת: רוחה חבני (גננת מוסמכת בעלת וותק של 29 שנה)     לאתר שלה
 
הקדמה 
 
גמילת הילד מהחיתול מהווה צעד משמעותי בהתפתחות הילד. מעבר משלב של חוסר שליטה על גופו ותלות במבוגר לשליטה על גופו ועצמאות .
תהליך הגמילה מהחיתול חשובה הן לילד והן להורה .
הצלחת תהליך הגמילה משפרת את הדימוי העצמי של הילד הן בעני עצמו והן בעני הוריו. תחושת מסוגלות, גאווה, וסיפוק מתלווים להישג זה .
המעבר מחיתולים לשימוש בשירותים מחייב תקופת הכשרה ואימון מצד הילד, ותמיכה והכוונה מצד ההורה .

מהי גמילה נכונה ?

כדי שנוכל לעזור לילד להיגמל מהחיתול, צריך לשים דגש על עקרונות מנחים אלה:
גמילה נכונה מבוססת בראש וראשונה על הקצב ההתפתחותי
    האישי של הילד .
 יש לתת כבוד למוכנות של הילד , ולקצב שלו .
 תהליך מעבר נכון מחיתולים לאסלה הוא לאו דווקא המהיר
     ביותר , אלא זה הנוטע בילד תחושת גאווה והישג .
 היו נינוחים. הורה המרגיש לחוץ או חסר סבלנות מקשה הן
     על עצמו והן על ילדו .
 הילד הוא בעל הבית על גופו  ועל צרכיו .
 חשוב להתייחס אליו כאל שותף מלא ואקטיבי בתהליך. לא
     להחליט: היום את/ה גדול/ה אפשר להוריד את החיתול.
 
גמילה מחיתול היא אתגר לא פשוט לילד, יש להדריך אותו עם הרבה תמיכה ועידוד ולא מתוך ענישה והפחדה .
אסור להתחיל בתהליך עם ההרגשה שהצלחה מיידית היא מובנת מאליה או שמידת ההצלחה של הילד משקפת הורה מוצלח, בעוד אי הצלחה היא כישלון של ההורה .
תהליך גמילה לא תקין, הוא כזה בו הילד חווה רגשות עונש או אשם ובעטיין הוא עשוי לפתח התנגדויות , התאפקויות וחוסר שיתוף פעולה.

זכור לשבח ולתגמל את ציוני הדרך המובילים להצלחה. ישיבה על הסיר, הילד מכריז "שעשה", מודיע שצריך להשתמש בסיר, שימוש בהצלחה בסיר / בשירותים. אם זאת יש לזכור שמתן יותר מדי פרסים אינה אפקטיבית . הגמול הגדול ביותר הוא תחושת הגאווה . חיבוק, נשיקה ושבח ממבוגר משמעותית יותר .

לא רצוי להתחיל את תהליך הגמילה בו זמנית עם שינויים אחרים. לדוג' מעבר למסגרת חינוכית חדשה, הולדת אח, פרדה מהורה, מעבר דירה, גמילה ממוצץ ועוד .
גמילה מוצלחת נותנת לילד אפשרות לבטא את עצמאותו, להרגיש מרוצה מעצמו או מיכולתו, מעלה את הדימוי העצמי החיובי של הילד .
תקופת הגמילה, מהווה שלב התפתחותי חשוב, יש להסתכל על המאמץ הנדרש מכם ומילדיכם באופן חיובי. קחו בחשבון שילדיכם מאוד רוצה להיות עצמאי ומיומן .
 
סימנים המעידים על מוכנות לגמילה:

חשוב שנבדוק ונשאל , האם הילד מוכן ?
טווח הגילים בהם אפשר לצפות סימני מוכנות נע בין הגילים 2-3 (בנים מאוחר יותר). במידה ומתחילים מוקדם מידי התהליך עלול להתארך, וייתכן שיתלוו אליו התנגדויות וקשיים .
נסו לברר כמה מהסימנים מופיעים אצל ילדכם. ככל שירבו הסימנים, כך יגדל סיכויי ההצלחה .

 ילדכם נשאר יבש לפחות שעה -שעתיים במשך היום
 הילד מביע במילה או בהבעת פנים את הצורך .
 הילד מגיב ומציית להוראות פשוטות .
 הילד מוריד בכוחות עצמו את המכנסיים והתחתונים ומתיישב על הסיר / האסלה .
 הילד מרגיש שלא בנוח כאשר חיתולו או מכנסיו מלוכלכים ומבקש
     להחליף .
 הילד מבקש לחקות את התנהגות המבוגרים ולהתפנות בשירותים .
 הילד מבקש תחתונים .
 הילד מודיע שעשה את צרכיו .
 
כיצד להתחיל ?
 
כאשר אתם מרגישים שהילד מוכן פיסית, יש להתחיל את התהליך בהגברת העניין שלו בסיר ושיתופו ככל האפשר בתהליך:   
                                                                                              
 על ידי קניית ספרי ילדים בנושא והקראתם לילד .
 קניית סיר או ישבנון . תנו לילד לבחור מה הוא מעדיף (סיר או ישבנון), איזה סיר / ישבנון מוצא חן בעיניו. העמידו את הסיר במקום קבוע ונוח לגישה .
 קניית תחתונים לילד. לתת לילד לבחור בעצמו את התחתונים. הלבישו את הילד בתחתונים. (הקיץ מתאים ביותר שכן קל לילד להוריד בעצמו את המכנס) .
 
התחילו בהדרגה. 
 
 תנו לילד זמן להתרגל לסיר .
 תנו לילד פרס או עידוד גם לישיבה עם בגדים .
 הראו לילד את התחתונים שילבש לאחר שיותר על החיתול .
 למדו את הילד כיצד להוריד ולעלות את התחתונים . 
הדבר חשוב לעצמאות הילד ולהסרת תלות במבוגר. כדאי שהילד ידע איפה המגירה המיוחדת שלו , וזאת כדי שירגיש בוגר ובעל חשיבות .
 
הגיע הזמן להתחיל:
 
התהליך יהיה יעיל ומהיר אם תהיו עקביים ושיטתיים .
ברגע שהחלטתם לעבור לתחתונים - הקפידו על המשך השימוש בו גם אם יש ריבוי בפספוסים . התחתונים נותנים לילד תחושת בגרות .תחושת העצמאות תעודד את הילד להישאר יבש . חזרה לחיתול עשויה לבלבל את הילד ולגרום לעיקוב ולהארכת התהליך .
 
שבחים חיוניים לתהליך:
 
אין פרס יותר גדול לילד מאשר שבחים מצד ההורים. היחס התומך, העידוד והגאווה של ההורים תורמים לביטחון האישי של הילד. כאשר ילד משתמש בסיר יש לשבח אותו !
הילד יקשור את השימוש בסיר לבין שביעות רצון ההורה . ברור וצפוי שיהיו תקלות ופיספוסים . הדבר יכול לתסכל את ההורים . יש להתייחס לתקריות אלו בהבנה . חשוב שתמיד תשמרו על קור רוח ותישארו נינוחים וממוקדים במטרה .
 
ההצלחה סוף סוף :
מרבית הילדים יישארו יבשים במשך היום , רק מאוחר יותר ישלטו גם בלילה . גמילה מוחלטת (ביום ובלילה ) אינה ניתנת להשוואה בין ילדים . תהליך הגמילה נמשך בין שבועיים לחודשיים.
 
 
 
תאום בין המבוגרים :
 
גמילה נכונה דורשת תאום בין הגורמים הגומלים. בראש וראשונה ההורים . מסרים כפולים סותרים מזיקים לתהליך .יש לשתף את הצוות החינוכי או את המטפלת בתהליך הגמילה ולהיעזר בהם .
 
לסיכום :
 
התחילו את התהליך בהתחשבות עם השלב ההתפתחותי בו מצוי הילד. התייעצו עם הצוות החינוכי. אל תיכנעו ללחצים של "מומחים ", מהמשפחה והחברים. התבוננו בסימני המוחנות של הילד. תנו לילד לאותת לכם מתי הוא מוכן.
 
היו סובלניים ונינוחים כאשר יקרו פספוסים. המנעו ממאבקי כוח על השימוש בסיר. הדריכו את ילדיכם כיצד להשתמש בסיר .
סבלנות, סובלנות, ועידוד הם הם המרכיבים החשובים להצלחה .
                                                   
חזרה לתחילת המאמר                                חזרה לתקצרי המאמרים
 



 
הנושא: כינה לי, כינה לי, כינה לא חביבה           מאת: שרית רונן (גננת מוסמכת)    לאתר שלה
 
 
הורים יקרים
 
לפניכם מידע קצר על התופעה דרכי מניעה וטיפול: הכינה נוהגת למצוץ דם, מפרישה רוק הגורם לגירוד חזק ומכך עלולים להיגרם פצעים (הגירוד מציק, לא נעים ומפריע לתפקוד הילדים). היא מטילה מאות ביצים תוך שבוע עד שבועיים, הכינים מנסות להיאחז בכל שערה.
ערנותכם לנושא תביא לתוצאות בהקדם, תאפשר לגבור על הנגע, שיתוף הפעולה מצדכם חיוני!
 
כיצד להישמר מכינמת הראש?
כדי להישמר מנגע זה יש להקפיד על ההיגיינה האישית:
 יש לחפוף את הראש לעיתים קרובות בשמפו.
 יש לסרק את השיער עד עור הראש במסרק עם שיניים צפופות לפחות פעמיים בשבוע.
 יש להימנע משימוש בחפצים משותפים כגון: מסרקים, מגבת, כובע, צעיף וכו'
 מומלץ לבדוק את ראש הילדים אחת לשבוע לפחות.
 
כיצד לזהות כינמת?!

הביצים דבוקות לשיער עד ס"מ מעור הראש, בדרך כלל מעל העורף ומאחורי האוזניים.
 
כיצד לטפל בכינמת הראש?

עם גילוי הביצים/ הכינים יש לבדוק את כל בני המשפחה, טיפול מיידי עשוי למנוע התפשטות. יש להשתמש בתכשירים המותרים ע"י משרד הבריאות, להקפיד על הוראות השימוש בעלון המצורף לאריזה, יש להקפיד שהתכשיר לא יכנס לעניים, לאברי הנשימה או לפצע פתוח. יש לסרק את השער במסרק צפוף לאחר הטיפול.
 
חשוב מאוד !!! לאחר הטיפול לדאוג להחלפת מצעים, מגבות והבגדים המשומשים.
את הטיפול יש לבצע לכל בני המשפחה בו זמנית כדי למנוע הדבקה חוזרת.
 
האם קיים טיפול מונע?
ניתן להשתמש בשמן רוזמרין שמוכר כדוחה כינים.
יש לערוך בדיקת ראשים לילדיכם ולטפל במידת הצורך! 
                                          
חזרה לתחילת המאמר                           חזרה לתקצרי המאמרים
 


גני ילדים | גני ילדים לפי ערים | גני ילדים לפי שכונות | ספקים | הצהרת נגישות | הגננת – פורטל גני ילדים בישראל | Created by: Pixiesoft & Raz Marketing